Пошук неполадок
09.05.2022
Якщо є підстави вважати, що транспортний засіб може мати проблеми, обумовлені несправністю турбокомпресора, не слід відразу замінювати його, оскільки несправність турбокомпресора часто буває симптомом прихованої проблеми, але не її причиною.
Падіння потужності двигуна, сторонній шум, надмірний дим або підвищена витрата масла можуть бути викликані несправностями системи упорскування палива, частковим або повним засміченням повітряного фільтра, пошкодженням системи випуску відпрацьованих газів або проблемами, пов’язаними з застосовуваної мастилом.
1. Перш ніж замінювати турбокомпресор, виконайте повну діагностичну перевірку
– Перевірте справність і правильність регулювання системи упорскування палива.
– Перевірте, що система випуску відпрацьованих газів, включаючи каталітичний нейтралізатор і фільтр твердих частинок, не заблоковані і не пошкоджені.
– Перевірте інтеркулер на наявність витоків або тріщин.
– Перевірте, що специфікації моторного масла строго відповідають рекомендаціям виробника транспортного засобу.
– Перевірте, чи правильно встановлено дренажний маслопровід є чистим і не засмічений.
– Перевірте картер двигуна на відсутність надмірного тиску і правильність роботи клапана вентиляції картера двигуна.
– Перевірте стан шлангів і їх з’єднань.
– Перевірте мастило в блоці двигуна на наявність масляних або вуглецевих відкладень в випускних колекторах або турбіні.
2. Якщо очевидної причини несправності не виявлено, зверніться до фахівця з турбокомпресорів для виконання повної процедури пошуку несправностей.
Причини несправності турбокомпресорів зазвичай можна поділити на чотири категорії:
Пошкодження робочого колеса турбокомпресора внаслідок розбалансування, викликаної потраплянням в турбіну або корпус компресора дрібних сторонніх предметів при високій частоті обертання.
Освіта втомних тріщин турбокомпресора і перенесення матеріалу, обумовлений тертям металевих частин, нагрів до високих температур в результаті засмічення отвору подачі масла, неправильної установки ущільнень і використання рідких герметиків або мастила низької якості.
Пошкодження підшипникового вузла, викликане високою концентрацією сажі в маслі, збільшеними інтервалами заміни масла або неналежним технічним обслуговуванням. Пошкодження підшипників, викликане сталевий стружкою, що потрапила в масло при ремонті двигуна.
Пошкодження турбокомпресора через вихід за межі розрахункових параметрів або специфікацій виробника. Неналежне техобслуговування, несправність двигуна або схвалене виробником зміна конструкції можуть привести до роботи турбокомпресора на підвищених частотах обертання, що виходять за допустимі межі, і в результаті до втомного руйнування робочих коліс компресора і турбіни.